Lyus SQUARE / for PB-100 dragon action for PB-100 + RAM 紹介用正規文書 introduction with broken English TPM.CO 1985 |
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部屋に要るドラゴン等と戦うアクションゲームです。TPM.CO謹製。徳間書店刊、プログラムポシェット No.7 P92掲載。 This game is a action game battle with a dragon, mousra, etc..., was published on a magazine 'program pochtte No.7' in 1986 by TOKUMA SHOTEN.
洞窟の部屋に居るところからスタートします。自分( )を [ 1 ] [ 3 ]キーで左右に動かします。後ろからくるイモ虫()は、ジャンプでかわし、手前のアメーバ()をつぶし、ドラゴン()と大いも虫()は矢を打ち込んでください。 武器は右側に表示されているので、[ x ]キーで切り替えます。(↑)のときはジャンプ、(=)のときはアメーバをつぶし、(−)のときは前に矢が飛ぶことになります。 前にはアメーバ、後ろにはイモ虫・・・! 右に進むと出口(口)があるので着くとクリアです。()は柱、()は壁です。壁はイモ虫がぶつかると破壊され進めるようになります。 move ( ) by [ 1 ][ 3 ]key, avoid a worm() (comes behind) by jumping, stamp amoebo () (in front of you), shoot arrows to a dragon() and king worm( ). You can see your weapon right side of the screen, change weapon by [ x ]key, you can use it by [ z ]key. (=)means stamp, (-)means arrow, (|)means jump.
倒す相手の動きを予測して早めに武器を切り替えます。一定のリズムがあるのでだんだん判ってくるでしょう。 Change your weapon timely is important to solve this game. Enemy has a rythm, so you may find as step as playing.
プレイヤーの移動、柱(I)の移動、ドラゴンの移動、はそれぞれスピードが違い、多重スクロールをPBにて実現しています。 またアスキーキャラクターを使っての敵表現などがそれっぽく出来たと思います。 player, columns, and dragon , each has different scroll speed, so we can make 'layer' on PB screen. and also we made a charactors by ASCII, I think they looks like as it are. |
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タイトル: Lyus title:Lyus 製作: TPM.CO SOFT WORKS created:IKUSHI TOGO as TPM.CO SOFT WORKS Web : http://www.tpmcosoft.com 版権: TPM.CO 1985年 copyright 1985 by TPM.CO SOFT WORKS |